lördag 19 februari 2022

Bagge and the Universe

 

Titta där, det gick ju för Anders Bagge! Vilket väl iochförsig inte överraskade någon, han var överlägset bäst av samtliga tävlande i kvällens deltävling. Jag hade inte förvånats om han gick och vann hela tävlingen, och det skulle verkligen inte vara mig emot. Skicka Bagge till Italien! Mer än gärna. 

Kvällens skräll blev för övrigt inte Lancelot (föga skrällaktigt så blev min tippning ganska fel även den här gången). Istället var det Faith Kakembo, vilket, återigen, inte är mig emot. "Freedom" känns som en låt som inte alls funkade som kortklipp i SVTs preview-format, utan verkligen behövde sina tre minuter. Värdig finalplats, särskilt eftersom hon förtjänade ett bättre resultat förra gången hon var med. 

Till semin gick Cazzi Opeia och, något oväntat, Lisa Miskovsky. Känns som att hennes låt slog stort i äldre åldersgrupper. Lite tråkig kan jag tycka, hade hellre sett att platsen gick till Linda Bengtzing, som ändå var värd en semifinal. Cazzi Opeias semiplats var ganska enkel att förutsäga, och jag tror hennes låt är en sådan som nog kan gå ganska bra där. Hade inte alls förvånats om hon studsade vidare till final därifrån. 

Nästa vecka är det den sista deltävlingsveckan, och även den mest spännande. Anna Bergendahl, Klara Hammarström och Lillasyster återvänder, Medina återförenas, och nykomlingen Angelino har, enligt rykten från Aftonbladet, en väldigt stark låt. Pepp på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...