tisdag 18 januari 2022

Moon Knight för tankarna till Netflix

 


Vi har äntligen officiell information om Marvels nästa live-action-serie på Disney+! Som många misstänkt så blir det Moon Knight (Ms Marvel som ursprungligen verkar ha varit nästa serie efter Hawkeye har skjutits upp, gissningsvis för att hamna närmare The Marvels). Nu har Marvel släppt både en ordentlig trailer och ett releasedatum (30 mars), och jodå, det ser lovande ut. 

Oscar Isaac verkar gå all in som titelkaraktären, och ger lite samma vibbar som Joaquin Phoenix i The Joker. Trailern ger även en glimt av Ethan Hawkes skurk, som tydligen är Arthur Harrow, en rätt obskyr karaktär från serietidningarna, och som Hawke beskrivit som en kultledare i en intervju. Jag hade inte blivit överraskad om det ändå visar sig att Hawke är Dracula eller Sun King, och bara använder Arthur Harrow som alias. 

Trailern ger hursom betydligt mörkare vibbar än något Marvel producerat sedan Netflixserierna, och känns definitivt som en uppföljning på den eran, fast med större budget och i maffigare skala. På så vis har serien en naturlig plats i ett allt mer nostalgiskt MCU som älskar cameos och callbacks till gamla tider, oavsett om det är Raimis Spider-Man-filmer eller Daredevil på Netflix. 

Mitt enda klagomål på Moon Knight såhär långt är att jag är lite meh på dräkten. Jag förstår varför man gått på en mer mumieliknande version, och det känns definitivt som att det passar med seriens ton, och därmed är det säkert rätt val egentligen. Men metallmasken han har i serierna är bara så grymt cool, och något jag älskat att få se i live-action. Men men, Moon Knight lär dyka upp i mer än bara sin egen serie, så det finns nog gott om tid för honom att byta outfit. 


Länk till trailern: https://youtu.be/BNnk3AvyWF0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...