lördag 16 april 2022

Från MCU till The Continent

 

Meng'er Zhang, känd för sin roll som Shang-Chis lillasyrra Xialing i MCU hoppar på ytterligare ett framgångsrikt genreuniverse. Den här gången rör det sig om säsong 3 av Netflix fantasyepos The Witcher, där hon kommer spela den alviska bågskytten Milva. Jag har ju inte gjort någon hemlighet av att jag inte läst The Witcher (ännu), men jag har koll på vem Milva är ändå, och tycker nog att det känns som ett högst rimligt castingbeslut. Man undrar ju dock hur det kommer fungera för Meng'er att jonglera produktionsschemat för The Witcher med det för den oundvikliga uppföljaren till Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings, och andra MCU-åtaganden som berör Xialing (exempelvis då den hypotetiska Ten Rings-serien för Disney+). Förhoppningsvis löser hon det, för jag vill gärna se Meng'er Zhang i både MCU och The Witcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...