torsdag 21 april 2022

Laura Donnelly blir Elsa Bloodstone


 Monsterjägaren Elsa Bloodstone är definitivt en karaktär jag sett fram emot att se MCU ta sig an och tolka, och nu verkar det bli verklighet. Enligt färska rapporter så kommer hon dyka upp i Werewolf By Night, Marvels Halloweenspecial på Disney+ med Gael Garcia Bernal i huvudrollen. Att Donnelly ska medverka har vi vetat ett tag, men inte som vilken karaktär. Men nu vet vi (förmodligen). Och jag tror att hon passar. Visst, hon är något äldre än jag föreställt mig karaktären, men hon är en grym skådespelerska (hon gör ett suveränt arbete som Amalia True i underskattade The Nevers), och där visar hon att hon definitivt kan göra den lite grövre, torra och beslutsamma personlighet som Elsa kräver. Jag brydde mig inte särskilt om Werewolf By Night innan, men nu känns den intressantare. 

Sedan hoppas jag självklart att Donnellys casting som Elsa inte leder till problem för The Nevers. Vore synd om serien fick byta huvudroll, eller tillochmed lägga ner för att Donnelly inte hinner med bägge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...