fredag 22 juli 2022

Amazon frossar i trailers från Midgård


 Att släppa två fullånga trailers för samma projekt på mindre än en vecka är ingen vanlig marknadsföringsstrategi, men Amazon kör på det ändå, så att ingen i västvärlden kan missa att Midgård från och med september kommer att gå till streaming, exklusivt på Prime Video. I den nya trailern, direkt från Comic-Con, så får vi se förvånansvärt mycket nytt. En hel del orcher, till att börja med, och de är ungefär lika orchaktigt fula som vanligt. Ett gott tecken. Även en balrog dyker upp, vilket tyder på att vi kanske får se exakt hur det gick till när Morias dvärgar grävde "too deep and too greedily". En tredje gammal favorit som tittar fram är ingen mindre än Sauron (tror jag). En blek tjomme som ser redigt elak ut, vilket passar in rätt bra på gamle eldöga. Här är jag något tveksam. Skådespelaren, vars namn jag inte har koll på, kan säkerligen göra en utmärkt insats, men han ser lite för mycket ut som en snobbig Örgryteunge för att kännas Sauron-aktig. Visst är det canon att Sauron, innan han blev ett stort öga, var blond och bildskön, men han bör också kännas auktoritär och hotfull, inte ge emovibbar. Jag tänker någon som Lee Pace, typ (nej, jag vet att Lee Pace själv inte funkar eftersom han redan spelar Thranduil i The Hobbit, men någon liknande). Men, men vi har bara sett några sekunder av Sauron (?) än så länge, och jag ska inte döma honom innan själva serien kommit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...