fredag 22 juli 2022

Marvel presenterar sina animationssatsningar


 Jag är inget jättefan av animerat, överlag. Avatar, BoJack Horseman, Rick and Morty, diverse animeserier, osv, osv, är inget för mig. Jag gav What If...? en chans när den kom, men har bara sett fem avsnitt. Visserligen berodde det inte på animationsformatet utan mer på att hela konceptet kändes ointressant och menlöst. Under Comic-Con har Marvel nu uppdaterat alla nyfikna på statusen för deras MCU-kopplade animerade projekt, av vilka endast ett intresserar mig: Marvel Zombies. Det var nämligen det enda avsnittet av What If...? som för min del verkligen gav mersmak. Att korsa den annars trötta zombiegenren med diverse etablerade Marvelkaraktärer, och dessutom slänga in superkrafter som extra variabel, är en rätt kul idé. Att Marvel nu bekräftar att Marvel Zombies kommer följa bland andra Kate Bishop, Yelena Belova, Shang-Chi, Red Guardian och Death Dealer (??!!) av alla karaktärer gör bara att hypemätaren ökar. Hoppas att de får Hailee Steinfeld, Simu Liu, och resten av live-action-skådisarna att göra rösterna. 

De övriga animerade projekten intresserar mig inte särskilt. What If...? säsong 2 kommer nästa år. I Am Groot, en serie kortfilmer om Baby Groot, kommer den 10 augusti, och har fått en trailer som jag känner förstärker min instinkt att skippa serien. Spider-Man: Freshman Year verkar visserligen ha en intressant cast av karaktärer (Doctor Octopus, Daredevil, far och son Osborn och Doctor Strange, för att nämna några), men känns i övrigt inte särskilt spännande den heller. Jag vet inte vad det är, men de animerade projekten från Marvel Studios känns bara inte lika givande eller intressanta som de som finns i Star Wars-universumet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...