torsdag 14 juli 2022

Jag tror på Rings of Power


 Äntligen har Amazon släppt en redig trailer för The Rings of Power, och vad ska man säga? Det ser strålande ut, i min mening. Visuellt är det vackert som tusan, och ger samma vibbar som Jacksons filmer eller böckernas illustrationer av John Howe och Alan Lee. Storymässigt verkar den ha samma odödliga tematik som Tolkien själv hade i sina böcker: en tro på individens förmåga att göra rätt, ett fokus på band mellan personer, och en varning om att vara vaksam emot mörkrets krafter. Det lilla vi ser av skådespeleriet gör mig också hoppfull: Robert Aramayo, som jag var tveksam till tidigare, verkar mer och mer lovande som Elrond. Fick helt rätt känsla från honom i trailern. Benjamin Walker som Gil-Galad ger precis rätt alvkänsla. Svagast känns just nu Morfydd Clarke som Galadriel, men sådant ska egentligen inte bedömas förrän serien släpps. Jag är hursom mer taggad än någonsin: september kan inte komma fort nog, och det här kan bli precis hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...