onsdag 21 september 2022

D23 Trailerdeluxe

 

D23 2022 släppte en drös trailers för ett gäng kommande projekt från Mushuset. Snabba tankar följer här:

The Mandalorian (säsong 3): Mando och Grogu återvänder för en tredje (fjärde, om man räknar Book of Boba Fett) vända. Den här gången verkar det vankas mandalorianskt inbördeskrig då Bo-Katan Kryze vill etablera sig som ledare för Mandalore samtidigt som Din försöker finna förlåtelse för att han visat nyllet för Bill Burr. Det ser precis lika snyggt, spännande och ospoileraktigt ut som jag förväntar mig från en The Mandalorian-trailer. 

Secret Invasion: Marvels nästa stora serie efter den blandade kompott som är She-Hulk: Attorney at Law fick sin första trailer. Storyn kretsar kring att Nick Fury (Samuel L. Jackson) ska försöka stoppa en alienkonspiration på jorden. Till sin hjälp har han ständige scentjuven Talos (Ben Mendelsohn), den alltid lika lojala Maria Hill (Cobie Smulders), Bilbo, och Emilia Clarke, fast utan drakar, samt Emmy-nominerade Don Cheadle, tillbaka som Rhodey. Det ser ut att bli en utmärkt superhjältethriller i samma stuk som Captain America: The Winter Soldier

Tales of the Jedi: Nästa animerade Star Wars-serie (dvs nästa smygrevival av Clone Wars), blir en antologi om jediriddare. Eller snarare om två jediriddare. Den ene är Dooku, innan han blev dryg, och den andra är ständigt återkommande Dave Filoni-favoriten Ahsoka. Dookus bitar ser sjukt intressanta ut, men Ahsoka hade jag gärna bytt ut mot valfri bifigursjedi. Vi kan hennes story nu. Hon ligger förmodligen i topp 3 gällande Star Wars-karaktärer med mest screen-time, och hon får en live-action-serie nästa år. Ge karaktärsutveckling till Mace Windu istället. Eller Kit Fisto. Aayla Secura. Luminara Unduli. Ki-Adi Mundi. Saeese Tiin. Yarael Poof. Plo Koon. Stass Allie. Barris Offee. Pablo Jill. Nahdar Vebb. Jag kan fortsätta räkna upp jedis hela dagen. Filoni älskar Ahsoka mer än Thor älskar sin hammare, jag fattar, men någonstans måste man ta det lite lugnt. 

Willow: Jag har inte sett filmen som serien baseras på, men välgjord fantasy säger jag inte nej till, och det är precis det Willow ser ut att vara. Dessutom välkomnar jag att Disney lägger pengar på annat än bara Star Wars och Marvel. Lite måste man ändå bredda sig. Hursom så verkar det här riktigt skoj, och casten (Warwick Davies, Tony Revolori, Erin Kellyman, Rosabell Laurenti-Sellers) är lovande. Det här kan bli riktigt bra. 

Werewolf By Night: Jury's out on this one. Werewolf By Night kan bli katastrofdålig, eller jättecharmig. Jag har absolut ingen aning. Det ser ut som en dyrare version av Halloween på Liseberg, vilket kan innebära precis vad som helst när det kommer till kvalité. Mest taggad är jag på att se utmärkta Laura Donnelly ta sig an svincoola Elsa Bloodstone. Det kommer bli kul, även om resten av filmen är träskusel.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...