tisdag 8 mars 2022

Arvingarna var bäst i lördags


 Japp, Arvingarna förhöjde Melodifestivalens allra första semifinal och gjorde hela spektaklet till en redigt görgo folkfest så fort de var i bild. Öppningsnumret med "Eloise", deras random inhopp behind-the-scenes (Casper som sjöng I Do under Lillasysters artistpresentation var ett av årets roligaste ögonblick, efter Per Anderssons skämt om kentaurerna och masugnen), och slutligen deras avslutningsnummer med "Tänker inte alls gå hem" under eftertexterna. De förgyllde verkligen hela avsnittet. Låt dem leda hela skiten nästa år kanske?

I övrigt då? Jo, konceptet med semifinal fungerade helt okej rent tävlingsmässigt också, och det hela blev betydligt mer svårtippat än duellerna, som ofta var rätt enkla att förutspå i förväg. Jag fick mitt sämsta tippningsresultat hittills i år, vilket väl iochförsig inte säger så mycket, men ändå. Spännande blev det. Mest anmärkningsvärt kände jag ändå var att Alvaro Estrella inte gick vidare, det var jag stensäker på att han skulle göra. Personligen hade jag hellre sett honom till final istället för Tone Sekelius, men Anna Bergendahl tog sig vidare, och det var det viktigaste. Semi nummer två överraskade främst iochmed att både Theoz och Cazzi Opeia gick vidare, trots att de på pappret borde ha konkurrerat om ungefär samma åldersgrupper. Blir intressant att se statistiken när SVT väl släpper den om några veckor. 

Iochmed detta har vi då också vår startordning för finalen färdig. Klara Hammarström öppnar med "Run to the Hills", och de två andra favoriterna, Anders Bagge och Cornelia Jakobs, har startnummer 6 respektive 10. Avslutar gör Medina. Hype!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...