torsdag 7 april 2022

Inte helt såld på Skywalker Saga


 Lego Star Wars: The Skywalker Saga släpptes i tisdags, och jag har hunnit lira det ett par timmar nu. Och ja, det är absolut ett bra spel. Det är kul att spela, alla karaktärer, från Luke Skywalker till Klaud, är med, och humorn sitter finfint. Men det är ändå något som skaver. Mest tror jag att det beror på att banorna är kortare än Lionel Messi. I alla tidigare Lego-spel jag kört så har de varit betydligt längre, med betydligt fler pussel. Här känns de mer som tillfälliga avbrott i en open-world-springandet, vilket inte gör den episka Star Wars-sagan några tjänster. Nu har jag ju bara hunnit spela en episod, (A New Hope), men den står sig definitivt inte gentemot motsvarande Lego-adaption i Lego Star Wars II, som verkar få behålla titeln som det bästa Lego-spelet ett tag till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...