söndag 30 januari 2022

Halo-serien verkar inte leva upp till spelen

 


Paramount har släppt en ordentlig trailer till sin påkostade Halo-serie, baserad på den ordentligt populära tv-spels-franchisen av samma namn. Halo, som följer rymdspartanen Master Chief och hans A.I.-kompis/crush Cortana i deras konflikt mot alienkollektivet The Covenant är en av världens mest populära spelserier, och agerar ofta flagskepp för Microsofts konsoler. TV-serien, som, om jag inte misstar mig, är Paramounts första storhypade scifi/fantasy-satsning för streaming, har premiär i mars, med Pablo Schrieber som Master Chief. 

Tyvärr så såg trailern rätt B ut, måste jag säga. Jag är inget stort Halo-fan (gillar spelen, har noll koll på storyn bortom det jag skrev ovan), så ur ett fanperspektiv kan jag inte uttala mig, men som allmän nörd tyckte jag att det såg rätt blekt ut. Produktionsvärdet verkar inte vara där, bitvis gav det intrycket av att vara en fan-film snarare än ett påkostat superprojekt. Jag kan självklart ha jättefel, men trailern, och den allmänna bristen på både stora namn i rollistan (Witcher har Henry Cavill, Wheel of Time har Rosamund Pike, Carnival Row har Orlando Bloom, Game of Thrones första säsong hade Sean Bean, etc), och hype för serien (den släpps i mars, och jag hade glömt att den kom fram till i dag), samt det faktum att Paramounts streamingtjänst inte är stor i övrigt, får mig att misstänka att det här tyvärr inte blir en hit. 

Förhoppningsvis har jag fel. Trailern finns här: https://www.youtube.com/watch?v=ctV-IRWbRms



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...