fredag 7 januari 2022

Hoppas på Amazing Spider-Man 3

 


Spoilers för Spider-Man: No Way Home följer:

Om någon nu har missat det så fick Andrew Garfield återvända till sin tolkning av Peter Parker/Spider-Man i senaste MCU-spektaklet Spider-Man: No Way Home, avslutningen på Tom Hollands Spidey-trilogi. Både innan (och särskilt efter) No Way Homes premiär bad fans högljutt om en tredje film i Garfields The Amazing Spider-Man-serie, som bara fått två filmer då del 2 från 2014 togs emot med högst blandad kritik. Nu är Spider-Man inte en av mina personliga favoritkaraktärer: jag har aldrig brunnit för honom på det viset som många andra verkar göra, oavsett om han är Peter Parker eller Miles Morales, och oavsett om han spelas av Tobey Maguire, Tom Holland eller herr Garfield. Men Andrew Garfield verkar så oerhört go & glad och trevlig, och är dessutom en grym skådespelare som helt uppenbart brinner för Spider-Man. Dessutom tyckte jag, till skillnad från många andra, faktiskt om Amazing Spider-Man 2. Så jag vill gärna ha en tredje Spider-Man film även för Andrew Garfield. Han förtjänar det, och hans glädje över att få spela Peter Parker igen gick verkligen genom rutan när han klev ut ur Ned Leeds portal i No Way Home. 

Så Sony, ge oss rättvisa för Andrew Garfield!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...