onsdag 18 maj 2022

Marvel, vad tusan ska det här föreställa????


 Trailern för She-Hulk har landat, (eller She-Hulk: Attorney at Law som den nu heter) komplett med bland det värsta jag sett i CGI-väg i modern film/tv. Av någon anledning har man bestämt sig för att She-Hulk bör vara en CGI-karaktär, trots att hon mer eller mindre bara ser ut som en ovanligt stor kvinna med grön hy. Man hade med andra ord bara kunnat måla Tatiana Maslany grön och använda lite filmmagi för att förstora henne. Istället väljer man att göra henne helt CGIad, trots att man helt uppenbart saknar både tid och pengar för att få det att se åtminstone hyfsat ut. Som det är nu ser hon ut som en förrendering till en Pixarfilm från 2006, och det håller inte. Att ingen sagt stopp och belägg är helt obegripligt. Förhoppningsvis hinner de fixa det hela innan seriens premiärdatum den 19 augusti, men om inte så föreslår jag att de skjuter upp serien. Du kan inte ha en huvudkaraktär som ser ut att komma från ett tidigt Xbox-spel. 

Tyvärr är CGIn inte det enda i trailern som inte imponerar. Jag medger villigt att She-Hulk aldrig intresserat mig, och att serien (tillsammans med Miss Marvel) på förhand varit den jag sett minst fram emot från Marvel. Visst, det blir kul med ett rättegångsdrama för superhjältar, och jag ser fram emot att se vad Marvel har för planer för Emil Blonsky/Abomination (återigen spelad av Tim Roth). Att man dessutom slängt in Frog Man höjer också intressenivån ett snäpp. Men annars såg det mer ut som Sex and the City än MCU, och det är jag begränsat taggad på. She-Hulks releasedatum innebär att den kommer få tävla med HBOs House of the Dragon och Amazons Rings of Power om uppmärksamhet, och som den ser ut just nu tvivlar jag starkt på att det är en strid den kommer att vinna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...