tisdag 14 juni 2022

Läser Creative Assembly min blogg?


 Igår knåpade jag ihop en liten önskelista över saker jag vill se i Warhammer 3-spelläget Immortal Empires inför Creative Assemblys första infosläpp idag. Nu har informationen kommit och mer eller mindre allt jag skrev om bekräftas komma när Immortal Empires-betan landar i augusti. Det blir inga fler delade kampanjer, utan alla legendary lords får en egen faktion. Volkmar, Helman Ghorst och Grombrindal nämns specifikt. Förvisso sägs ingenting om huruvida man kommer dela upp Vlad och Isabella, men om det är några som känns som logiska val för en delad kampanj så är det de två, så det funkar.

Man kommer också ge nya startpositioner till 29 lorder. Vilka säger de inte (bortsett då från Volkmar, Ghorst och Grombrindal), men jag har ett par gissningar. Mitt önskemål om att rotera Lokhir, Malus och Rakarth tror jag är rätt sannolikt. Likaså är det rimligt att gissa att Vlad eller Mannfred kommer att flytta ut ur Sylvania. Utöver det skulle jag gissa på att allas vår älskade jättekrokodil Nakai the Wanderer inte längre kommer starta på Albion (Bel'akor, som får en egen faktion, kommer gissningsvis vara där istället). Var Nakai hamnar istället är dock oklart. En annan (väldigt rimlig) gissning är att Snikcht flyttar till Cathay, vilket han gjorde redan i huvudkampanjen i Warhammer 3. Även Tretch Craventail lär flyttas till en mer lore-vänlig position, och sedan har vi också en datamine som hävdar att chaos-vikingen Wulfrik och sexsymbolen N'Kari kommer hamna närmare Ulthuan. Förhoppningsvis flyttar man även Alberic någonstans: alla Brettonians startar på typ samma ställe, och Alberics startposition är värst av dem alla. Han behöver något nytt.

Det enda jag skrev i gårdagens inlägg som CA inte bekräftade idag var egentligen en spelbar Boris Todbringer, vilket är högst rimligt. Jag tror definitivt att han kommer släppas som spelbar förr eller senare, men förmodligen inte i samband med Immortal Empires. Drömma kan man dock, och såhär långt ser Immortal Empires riktigt lovande ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...