söndag 24 juli 2022

She-Hulk ser bättre ut


 Man får ge Marvel detta: de har fått mig lite taggad på She-Hulk. 

När projektet först utlovades kunde jag inte bry mig mindre. Karaktären Jennifer Walters/She-Hulk har aldrig intresserat mig nämnvärt. Och när första trailern kom så såg CGIn helt gräslig ut. Och just den biten ser svajig ut även i trailern som Kevin Feige presenterade i San Diego igårnatt. Inte lika illa som i trailer nummer 1, men inte bra heller, åtminstone inte hos She-Hulk själv. Jag vidhåller att det smartaste hade varit att bara måla henne grön. Med färg. Som man gjort med Yondu, Vision, Gamora, och så vidare. Det hade blivit bättre. 

I övrigt då? Jo, serien verkar faktiskt ganska kul. En courtroom-serie med diverse obskyra skurkar känns som ett lovande koncept, och att se Tim Roth återvända som Emil Blonsky bli skoj. Särskilt spännande blir det också att se hur Wong passar in i serien, särskilt med tanke på att nuvarande fas i MCU ingår i "The Multiverse Saga", vilket Feige lät kunngöra i San Diego. Kan She-Hulk: Attorney at Law bli serien som börjar knyta ihop de för tillfället ganska spretiga delarna av MCU? Jag hoppas det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...