tisdag 1 februari 2022

Underskattad Skådis: AnnaSophia Robb

Spoilers för Bron till Terabithia!


AnnaSophia Robb är en skådespelare som verkligen borde blivit ett större namn än hon är just nu. Hon har visserligen gjort huvudrollen som en ung Carrie Bradshaw i en Sex and the City-spinoffen The Carrie Diaries, men annars hade hon sina främsta framgångar som barnskådespelare i Kalle och Chokladfabriken och framförallt Bron till Terabithia, och det är i den sistnämnda filmen som hon verkligen sticker ut. 

I Bron till Terabithia spelar Robb den unga tjejen Leslie, och gör henne till en oerhört charmig och lättgillad, men samtidigt sorglig karaktär. Jag kommer väl ihåg hur stort intryck karaktären gjorde på mig när jag såg filmen som liten, och även hur förkrossad jag blev av hennes plötsliga, orättvisa och tragiska död på grund av en olycka och en oskyldig fantasivärld. Jag (och många med mig) har sällan blivit så känslomässigt påverkade av en karaktärs bortgång, och Robb är att tacka för de reaktionerna, för hennes rolltolkning gör karaktären oerhört levande. Det skulle vara roligt att se henne i fler stora roller i framtiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...