måndag 25 april 2022

Aviendha är castad!

 

Att Ayoola Smart (Killing Eve) ska spela Aviendha i säsong 2 av Amazons Wheel of Time har fans spekulerat om ett tag, men nu under helgen blev det officiellt, efter ett Twitterinlägg från showrunner Rafe Judkins. Utan att spoila allt för mycket för folk som inte läst böckerna men läser den här bloggen (statistiskt osannolikt med tanke på hur många läsare Robert Jordan har och hur många visningar mina inlägg får) så är Aviendha en av Wheel of Times viktigaste karaktärer. Hon är en aiel, samma folk som Rand al'Thor kommer från, och spelar en viktig roll när det kommer till att introducera både Rand och publiken till aiel-kulturen. Hon dyker först upp i bok 3, så att hon flyttats fram till säsong 2 är ytterligare ett tecken på att Rafe tänker packa ihop bok 2 och 3 i en och samma säsong, vilket ur ett TV-serieperspektiv är logiskt. 

Vad tror jag om Ayoola då? Jag har inte sett Killing Eve, eller något av hennes andra projekt heller, så talangmässigt kan jag inte uttala mig, men utseendemässigt matchar hon inte riktigt hur jag föreställt mig Aviendha. Castingen i Wheel of Time har dock varit stark överlag, så jag har förtroende för Rafe och kompani på den punkten. Men exakt hur bra hon är kommer vi inte veta förrän säsong 2 av Wheel of Time har premiär, vilket jag tror sker sent i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...