fredag 10 juni 2022

Mysfaktorn är hög i Ms Marvel


Spoilers för avsnitt 1 av Ms Marvel!

 När trailern för Ms Marvel släpptes tyckte jag helt ärligt att den såg rätt kass ut. Jag var inte taggad innan, och jag var verkligen inte taggad efteråt. Men efter premiäravsnittet får jag ändå medge att jag hade fel, för Ms Marvel är (åtminstone i premiäravsnittet) riktigt bra. Den är jordnära på ett sätt som ingen MCU-produktion varit hittills, och Kamala och hennes familj är ofantligt charmiga. Iman Vellani gör ett strålande jobb i huvudrollen, och har garanterat en lång karriär att se fram emot i Hollywood. Mohan Kapur, Matt Lintz och Saagar Shaikh är alla utmärkta i sina biroller, och allra starkast skiner Zenobia Schroff som Kamalas mor Muneeba. Hon är fantastiskt rolig, fantastiskt äkta, och fantastiskt sympatisk. Man älskar henne så fort man ser henne. 

Storyn är... well, inte riktigt igång igen, utan första avsnittet är snarare en väldigt charmig set-up, med en post-credits scen där Stewy från Succession (eller Cleary som han heter i MCU) beslutar sig för att ta in Kamala på förhör på grund av de superkrafter hon får via ett magiskt armband. Som introduktion till Kamalas situation och liv är Ms Marvels första avsnitt utmärkt, och nu ser jag fram emot att se storyn utvecklas i de resterande fem avsnitten. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...