söndag 12 juni 2022

Underskattad Skådis: Indira Varma


 Indira Varma är, som jag nämnde i mitt senaste inlägg om Obi-Wan Kenobi, en grym skådespelerska. I sin roll som Tala lyckas hon förmedla både styrka och rädsla på ett sådant sätt att jag som tittare känner samma sak. Spänningen när Kenobi och Tala infiltrerar Fortress Inquisitorius höjs av att jag verkligen känner hur nervös, närmast skräckslagen, som Tala faktiskt är. Lika bra är Varma som den betydligt ondskefullare Ellaria Sand i Game of Thrones, där hon istället får spela förförisk och hämndlysten. Varmas förmåga att spela så olika karaktärer som Tala och Ellaria gör henne till en helt enkelt fenomenalt bra skådespelerska, och hon borde få betydligt större erkännande för sitt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Game of Thrones möter Walking Dead

 Okej, jag är medveten om att "Game of Thrones möter Walking Dead" inte alls är en korrekt beskrivning av The Last of Us , varken ...